אילו סוגי הדברה קיימים?

סוגי הדברה

אם פעם ריסוס בחומרי הדברה מסוכנים הייתה האופציה היחידה של אנשים שרצו להרחיק מזיקים מביתם, הרי שכיום ישנן מגוון סוגי הדברה שמסייעים להדביר כל מבנה, ללא סיכון של בני אדם או בעלי חיים.

ההדברה הרעילה שבה רוססו המזיקים בחומרים מסוכנים כמו DDT, חלפה מהעולם ונאסרה לשימוש על ידי משרד הבריאות. לכן כיום ישנן שיטות אחרות ואף טבעיות שמהן אפשר להפטר ממזיקים.

אז אילו סוגי הדברה קיימים?

הדברה אורגאנית

הדברה אורגאנית היא דרך יעילה להרחיק מהבית ומהחצר מזיקים מכל סוג. הדברה זאת נעשית על ידי שימוש בחומרים טבעיים להרחקה, כמו למשל: שימוש בעלי דפנה טריים במפתן הבית להרחקת נמלים, גידול עשבי תיבול כמו בזיליקום ונענע להרחקת יתושים, שפיכת חומץ בתוך בקבוקים שמשמשים מלכודות זבובים, ועוד.

הדברה באמצעות פעולות מרחיקות

אם יש לכם בעיה של נמלים בבית, של ג'וקים או חרקים, חשוב שתדעו כיצד אפשר להדביר את החרקים ולהרחיק אותם ללא שימוש בחומרים כימיים. אם תמצאו למשל את הקן של הנמלים בביתכם ותשמידו אותו: תוכלו להפטר מהנמלים לצמיתות.

גם סתימת חורים בבית וסתימת ביובים יעזרו להרחיק מזיקים, כמו גם ייבוש של מים עומדים שמושכים יתושים, פינוי פסולת וזבלים ושמירה על ניקיון הבית והחצר – מה שירחיק מהמקום זוחלים ומכרסמים.

הדברה אלקטרונית

שיטה נוספת להדברת מכרסמים, זוחלים ויונים, היא שיטת ההדברה האלקטרונית. הדברה זאת מתבצעת על ידי מדביר מקצועי שבאמצעות מכשיר מיוחד שמוציא תדרים לאוויר, משחרר תדרים שאינם נעימים למזיקים ובכך מרחיק אותם מהמקום. היונים, המכרסמים והזוחלים ששומעים את הצלילים, מתרחקים ומבינים מהיכן הצליל בקע ודואגים לא להתקרב למקום.

הדברה כימית

הדברה כימית נחשבת ליעילה ביותר כנגד מזיקים מכל סוג. עם זאת בשל המסוכנות שבה, חשוב לבצע הדברה כזאת רק על ידי מדביר מקצועיים. הדברה כימית עליה להיעשות בפיקוח ועל ידי חומרים שנחשבים פחות מזיקים בזמן ההדברה כמו רעלנים המופקים מצמחים כמו מצמח החרצית, אותם מפזרים ברחבי הבית.

הדברה באמצעות בעלי חיים

דרך נוספת שבה תוכלו לשמור על חצר ובית נקי מזוחלים, חרקים, ומזיקים היא באמצעות האכלת בעלי חיים כמו חתולים, ציפורים ולטאות. בעלי החיים האלה הניזונים מחרקים, יעזרו לכם להפטר ממזיקים. לכן חשוב לשמור עליהם בקרבת מקום.

חפצים שיהיו לכם לעזר

אם אתם סובלים ממעופפים, מיתושים, מעש וממזיקים מסוגים שונים, תוכלו להיעזר בחפצים שונים שידללו את המזיקים. מאוורר למשל עוזר להעיף יתושים ואף להשמידם, שמירת צנצנות עם אוכל יבש במקרר תרחיק עש מביתכם, בעוד שכיילה (רשת גדולה ששמים סביב המיטה) תעזור להרחיק יתושים וחרקים מציקים מכם בזמן השינה.

אז אם אתם סובלים במזיקים באזור ביתכם, בעסק, או בכל מקוםזה הזמן להתייעץ עם מדביר מקצועי שיוכל לעזור לכם לבחור את סוג ההדברה הטוב היותר עבורכם.

נגישות