כך תנקו ספות מבד

ניקיון ספות מבד

אם רכשתם ספה מבד, או אם יש לכם ספה שדורשת ניקוי – חשוב שתדעו כיצד לנקות את הספה וזאת על מנת שתוכלו לשמור על מערכות הישיבה שלכם נקיות ונעימות לשימוש.

מראה של ספות נקיות בחלל הבית, הוא מראה שמעיד על ניקיון, השקעה ועיצוב יפה יותר, ולכן חשוב לשמור על ספות ומערכות ישיבה נקיות.

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מייצרות ספות בד שעמידות נגד כתמים, ולכן חשוב לרכוש ספות מסוג זה על מנת שתוכלו לחסוך לעצמכם זמן וכסף.

ובכל זאת על מנת לנקות ספות בד ישנן כמה וכמה דרכים שתוכלו לפעול בהן:

לפני שנסביר כיצד מנקים ספות עשויות בד, חשוב שתדעו כי ישנם מגוון כתמים שאפשר לנקות, אך ישנם כתמים שלצעירנו אי אפשר לנקות באופן עצמאי, ולכן חשוב לדעת מתי עלינו להיעזר באיש מקצוע לניקוי הספה.

כתמים כמו כתמי אוכל, זיעה, בוץ, לכלוכים קלים ועוד הם כתמים שיש סיכוי לנקות, בעוד כתמים של צבע, כתמי של שמן או כתמים של יין אדום: קשה מאד לנקות! לכן במקרים כאלה יש להיעזר באנשי המקצוע במומחים בתחום.

אז כיצד מנקים?

הסרת הריפוד וכיבוס הריפוד

רבות מערכות הישיבה שמתוכננות בצורה שבה ניתן להסיר את הריפוד ולנקות בכך  את הספה. אם אתם יכולים להסיר בקלות את הריפוד של הספה, תוכלו להסיר את המקום שבו ישנו כתם, ולהכניס לכבס אותו לפי הוראות הכביסה. לאחר מכן יש לייבש את הריפוד עד ייבוש מוחלט ולהחזיר את הריפוד מעל לכריות הספה.

ניקוי באמצעות מטליות ייעודיות

כיום ישנן מגוון מטליות ייעודיות שנועדו לניקוין של ריפוד ללא פגיעה בריפוד.רכשו מטליות ייעודיות ונסו לנקות את הספה בצורה יעילה.

שאיבת הספה

שאבו את הספה על בסיס שבועי והשתמשו במברשת הקטנה של השואב לניקוי הספה. אם ישנו כתם שלא יורד, תוכלו לנסות להקציף את הכתם עם קצף מיוחד לניקוי ספות, ולייבשו כדי לקבל תוצאות מרביות.

סודה לשתייה

אחת השיטות העתיקות אך המועילות לניקוי ספות היא ניקוי באמצעות שימוש באבקת סודה לשתייה. שפשפו את הכתם עם אבקת סודה מהולה במעט מים, המתינו לייבוש ושאבו את המקום.

שמירה על ספות מבד

אם אתם רוצים לשמור על הספות שלכם, חשוב לא לאכול בקרבת הספות, לא לשכב על הספות עם נעליים מלוכלכות ולנסות למנוע מבעלי חיים וילדים קטנים לעלות על הספה. אם אינכם יכולים למנוע זאת, כסו את הספות בכיסויים מיוחדים או בשמיכה קלילה על מנת שתוכלו להגן על הספה בסביבת ילדים ובעלי חיים.

 

נגישות