הדברה כימית: מה חשוב לדעת?

הדברה כימית

אם אתם זקוקים להדברת דירה, בית, עסק או כל חלל – חשוב שתדעו מהי הדברה כימית, מהם הסיכונים שבהדברה כזאת, וכיצד מוצאים חלופות אחרות להרחקת מזיקים.

הדברה כימית שהייתה פופולאריות בעבר, הפכה בשנים האחרונות לפחות פופולארית וזאת משום שההדברה כשמה כן היא 'כימית', מה שיכול להזיק לבני אדם ובעלי חיים.

מדוע הדברה כימית נחשבת רעילה?

הדברה כימית היא אמנם אחת מהשיטות הנפוצות להשמדת מזיקים,  וזאת משום שהיא נחשבת יעילה במיוחד משום שחומרי ההדברה שמשתמשים בהם,( הנגישים לאנשים שאינם מקצועיים) מכילים DDT שהוא חומר רעיל במיוחד.

עם זאת חשוב לדעת כי הדברה כזאת שנעשית ללא סיוע של אנשי המקצוע, או ללא שימוש בחומרים שאינם רעילים, עלולה להזיק גם לבני אדם, גם לחיות הבית וגם לצמחים וזאת מפאת נשימה של החומרים הרעילים.

אז מה עושים?

ראשית כל חשוב לפני ההדברה להיעזר באיש מקצוע המומחה בתחום, וזאת כדי שתוכלו להבין מהן החלופות שהוא מציע, וכיצד הוא מבצע הדברה מסוג זה ללא פגיעה בבני הבית, בבעלי החיים ובצמחים.

בנוסף, מוטב שתדעו כי כיום ישנן שיטות אחרות להדברה שעובדות בצורה נפלאה ומתאימות למי שרוצה ליהנות ממבנה נטול מזיקים.

אז מהן השיטות האחרות להדברה?

הדברה טבעית

בשל הסכנה של חומרי ה DDT לפגיעה במערכת העצבים של בני אדם וחיות, החלו עם השנים המומחים בתחום לחפש חומרי הדברה אחרים שיוכלו להוות תחליף יעיל להרחקת מזיקים. אחד התחליפים היא הדברה טבעית העשויה מצמח החרצית, ,תוך פיזור ההדברה במקומות הנכונים תוך שצמח החרצית העשוי מרעלנים שונים מרחיק את המזיקים.

הדברה אלקטרונית

סוג נוסף של הדברה שאינה רעילה, היא הדברה אלקטרונית. הדברה זאת נועדה להרחיק בעיקר מכרסמים ויונים, והיא כזאת שמתבצעת על ידי איש מקצוע שמשמיע קולות ממכשיר תדרים בתדרים שרק המזיקים שומעים, מה שגורם להם להתרחק מהמקום ולא לשוב איליו.

הדברה ביולוגית

אם אתם רוצים לבצע הדברה של חרקים בעיקר בגינה או בצמחייה, תוכלו לבצע הדברה ביולוגית על ידי הבאה של חרקים לגינה, שאינן מזיקים לצמחים אבל הם כאלה שאוכלים ומסלקים את החרקים המזיקים לצמחים שלכם. לשם כך חשוב לבצע מחקר אגרונומי מקיף.

דברה אורגנית

דרך נוספת לשמור על החלל נקי מחרקים ומזיקים, היא באמצעות בדברה אורגנית שיכולה לכלול צמחי תבלין המרחיקים חרקים כמו: עלי דפנה, נענע, בזיליקום ועוד, כמו גם שימוש בבעלי חיים שמעלימים מזיקים כמו חתול, ציפור ואפילו שממית!

רישות המבנה

אחת הדרכים למנוע כניסה של חרקים למבנה היא באמצעות רישות כולל. רשתו את הבית, המשרד או כל מקום, ברשתות על גבי החלונות ואף התקינו דלת רשת, ובכך תוכלו ליהנות מבידוד מעולם החרקים והמזיקים.

אז אם אתם רוצים לצמצם נזקים, ולהפוך את המבנה שלכם נטול מזיקים – אמצו את אחת משיטות ההדברה, ואף אמצו חתול! בכך תוכלו ליהנות מסביבה נקייה מחרקים, זוחלים ומכרסמים.

נגישות